Sunday, April 5, 2009

dugaan............

langit tak selalu cerah......kadang-kadang mendung, kadang-kadang hujan. kita tak boleh nak duga. Perjalan hidup kita pun macam tu juga, tak semua yang kita rancang akan berjalan lancar. adakalanya kita dah hampir ke penamatnya tapi tanpa di sangka-sangka dugaan datang.......saat ini kita akan terpikir apa salah ku hingga aku diuji sebegini????

begitulah juga dalam tugasan harian kita, dugaan datang tanpa dijemput. adakalanya salah time pulak tue....eeee....tension tol.

Permulaan 2009 mungkin satu permulaan yang penuh cabaran. pelbagai dugaan dari pelbagai sudut yang perlu hadapi. Dugaan kerja, dugaan keadaan sekeliling dan orang persekitaran datang silih berganti.bukan satu yang datang tapi berderet-deret "non stop". betol-betol menguji kesabaran. walaupun agak sukar tapi berkat berkat kesabaran, kerjasama dan bersatu hati warga CLDP semua ini mampu di atasi.....Alhamdulillah.

apa yang penting :-
Hidup dalam satu komuniti kita mesti bekerja sama dan saling bantu membantu. sama-sama hadapi kesusahan dan kegembiraan.... sama-sama berjuang untuk kebenaran. jangan lah kita hanya inginkan kegembiran tapi bila tiba kesusahkan kita menjauhkan diri.
kuatnya sesuatu komuniti tu kerana bersatu padu ahlinya............

No comments:

Post a Comment