Monday, January 18, 2010

takkan ku berpaling lagi..........

2 minggu tekanan & dugaan datang melanda hidup aku. dugaan yang tak ku jangka2. Rasanya terlalu hebat tuk ku hadapi yang membuat aku hampir setiap hari menitiskan air mata. hari ini aku kembali ke reality idup ku yang sebenar. 2 hari aku muhasabah diri akhirnya aku dapat jawapan tuk semua itu “hidup mesti diteruskan”. Itulah yang perlu aku pikirkan sekarang. Apa yang dah berlaku biarlah ia berlalu. Mana yang baik ambil ia sebagai panduan & pengajaran hidup, mana yang buruk tinggal ia sebagai satu kenangan. Tak guna tuk aku pikirkan lagi, tak mungkin apa yang berlaku dapat diundur kembali. Walau banyak mana aku merintih sekali pun aku tak mampu untuk merubah apa yang telah terjadi. Dari aku trus merintih pada apa yang dah berlalu lebih baik aku pikir apa yang akan terjadi pada masa hadapan agar apa yg terjadi sblm ni takkan berulang lagi dikemudian hari.
“idup mesti diteruskan – chai’yook”

2 comments:

  1. tk der pilihan kannnnzz....
    yeaaaaaaaaahhh..teruskan idup dgn lebih gagah dan tabah.

    ReplyDelete
  2. teruskanlah idup ni sahabatku.. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita..

    ReplyDelete