Monday, December 14, 2009

Bingkisan ujung minggu.........

Yea…ujung minggu muncul lagi. Rasa best sgt coz plan nak rest sepuas2nya coz badan dah flat sangat seminggu bekerja. Minggu depan ada majlis 3 serangkai “majlis naik pangkat bos2, tamat kontrak PKS dan sambutan bestday”. Seperti biasa smua persipan kena siapkan secepat mungkin. Mulanya ingat bestday 3 org ja tup2 uper2nya 4 org termasuk staff baru sorg lagi. Aduhhh……..sakitnya kepala nak cari 1 lagi hadiah bestday. Yang lain smuanya dah bli lastweek, dah la hadiah tu smua berbeza tempat, 1 di nilai & 1 kat kajang. Kang kalo bli tak sama tak best la plak.nak tak nak time lunch ari jumaat terpaksa la bergegas ke nilai cari hadiah. Aduh……penatnya mcm nak pengsan terkejar2 dalam masa yang singkat. Pas waktu kerja ari jumaat tu aku tak blk trus coz bdn tak larat sgt, nak drive pun dah rasa tak mampu so rest jap dulu kat opis, 6 lebih baru aku gerak blk. Aku dah Nampak bantal kat umah…..cepat la sampai……….

Sabtu………..
Pagi sabtu btl2 mls nak p opis tp kena p juga coz ada geja yg blom settle sambil tu hadiah bestday pun blom bungkus lagi.hu3….byknya geja aku. hingga tghari aku berjaya siapkan smua geja ku, Alhamdulillah. So skrg time nak bungkus hadiah plak. Tetiba handset berdering, alamak member ajak p lunch plak, camna nie geja byk lagi. Dah brapa kali aku cancel nak p mkn ngan dia gara-gara kesibukan tp nak wat camna bkn sengaja pun. Kali ni pun kena cancel lagi coz target aku pas siap bungkus hadiah aku nak p kajang plak cari hadiah pastu nak p bangi nak bli buah.huu…..banyaknya geja ku. Nama ja ari cuti tapi rutin kerja still banyak.




Bila pikir blk cian plak kat member coz dah byk kali cancel mkn. So aku plan ajak dia p pasar malam tapi kul 8 la coz xtau lagi kul brapa nak blk dari kajang,sib baik dia o.k ja. Dah lama aku tak jumpa dia rasanya dah hamper ½ tahun kot. 4.30 ptg aku drive p kajang, susahnya kalo p kajang coz bkn setakat brg opis yg akan ku bli brg tuk diri pasti ada juga. kul 7.00 baru aku sampai blk umah terkocoh2 aku coz nak p psr mlm plak. Janji ngan member kul 8 mlm.

Pasar mlm oh pasar malam………….
Mlm ni target nak cari buah-buahan tuk majlis isnin ni slalunya kat pasar mlm buah lagi murah & segar. Makanan pun kena cari gak coz aku dah kebuluran ni. puas juga la pusing2 psr mlm yg peliknya dia lebih byk shoping dari aku, ni dah kes lawan tokeh. Dah settle bli brg time tuk cari tpt mkn, perut dah berbunyi, trus terbayang kerang bakar.dah lama tak mkn yum….yum…yumm……sedapnyer. ontheway nak blk jumpa ngan classmate uitm dulu, terkezut gak jumpa dia coz dia stay kelana jaya tup2 mlm ni muncul kat psr mlm bangi, jauh tue…..upernya dia dtg umah mak sedara dia kat bangi. Rasanya dah setahun lebih xjumpa dia anak dia pun dah besar. Dia pun terkejut tgk aku & member aku, trus dia wat muka musykil, aku dah agak dah apa soalan dia. Hampeh tol……sure dia pikir yg bukan2.lagi haru kalo tersebar kat member2 lain, teruk aku. Aku dan member aku tak da apa2 pun just a friends tak lebih dari tu..tak pasal2 kita org terjebak dlm satu syak wasangka yg ntah apa2. Member aku nie mmg jenis ckp lepas skit tu yg wat keadaan jadi lagi parah.
Pada aku tak semestinya kalo ada kawan lelaki tu maknanya dia boyfriend kita. Dah lama aku kawan ngan dia dah lebih mcm adik ngan kakak coz dia junior aku.dia pun panggil aku kakak so no feeling lagi. Tapi tu la susah kan bla dah keadaan mcm ni, ada geng lelaki ja trus org anggap p.we susah2….aku lagi selesa bla jadi kawan, bleh kongsi cita kelakar, sedih dan pengalaman. kepala pun tak yah pening & idup pun happy.

Ahad yang memenatkan…..
Hari ni sepatutnya menjadi hari rehat ku sepenuhnya, tapi lain plak jadinya. Kek bestday blom bli lagi, keta blom cuci lagi, beras dan gula tuk majlis lom bli lagi aduhhhhhh……..banyak lagi yg blom selesai, macamana nie????? Pujuk punya pujuk hati akhirnya 2.30 aku gagahkan diri tuk kluar cari smua brg2 tersebut. Tapi nasib aku agak malang, sampai ja kat baker cottage smua kek dah abis.waaaa………camna nak buat ni????mana nak cari kek lagi aku bknnya tau sgt kedai kek. Pikir punya pikir tawakal ja aku redah p bangi cari kedai kek adala kedai yang buka tapi kek aku tak berkenan camna nak buat tue???xpa la aku ronda2 la dulu kalo dah xda sgt terpaksa la juga aku amik kek tue. Blk dr bangi trus basuh keta dan trus ke mydin cari beras tapi malang lagi coz beras 5 kg tak da kat mydin so kena p carefour juga la cari beras. Aduh mcm nak pengsan jadinya.dah la kek tak jumpa lagi. Xpa pas abis bli brg kat care4 aku nak p baker cottage semula kalo2 rezeki aku baik ada la kek kalo idak aku blk rest jap mlm ni kluar cari lagi.
Nampaknya nasib aku agak baik coz ptg tu ada kek.hu3 tak yah pikir byk lagi so amik je la kek mana yang ada dah lewat ni hampir jam 7 ptg. Tapau makanan jap kat kedai mamak pastu trus balik umah, mandi dah pengsan……………….tapi tak pe coz leh tido ngan tenang sbb smua brg dah ada.


14.12.2009 (isnin) - Alhamdulillah ari ni majlis berjalan seperti yang dirancang.walaupun idup ku dua hari sblm ni huru-hara dengan persiapan majlis tapi aku happy sgt bla tgk smua org happy dalam majlis nie.berbaloi juga keadaan huru-hara dua hari tu.he3…….

3 comments:

  1. mekasey.....klu cik ida tak ada....ader ke orang yang sanggup besusah payah camni utk sambut atau rai kan kami nih????...huhu...

    ReplyDelete
  2. sebab tue la pas ni kita kena bagi peluang org lain tuk tonjolkan kemampuan lak.....
    tahun depan bagi la org lain lak, cukup la setakat nie saya gila kuasa.

    ReplyDelete
  3. saper yg leh buat sebaik cik ida....tk bekira masa dan wang..?

    ReplyDelete