Thursday, December 31, 2009

tirai 2009 akan berlabuh............

Hari ni hari terakhir dalam kalendar tahun 2009. esok lebaran baru akan bermula tuk menghiasi tahun 2010.kejap ja setahun berlalu. rasa macam terlalu cepat la pulak. hari ni usia blok ni pun dah mengjangkau 1 thn 12 hari. Dairi perjalanan hidup sepanjang thn 2009 harus ku tutup hari ni,esok bermula la dairi baru kehidupan ku. tapi mana yang patut ku bawa dari 2009 akan ku truskan pada di thn baru. mana yang perlu kutinggalkan akan ku ucapkan good bye...
2009 tahun cukup bermakna buat aku. banyak kenangan aku tahun ni. rencam kehidupan manis, pahit, masin & masam pernah ku lalui hinggakan ada yang masih lagi terkesan hingga ke hari ni. tapi hari ni tapisan mesti dibuat tuk pastikan tak semua rencam itu akan ku truskan pada tahun baru. perubahan untuk kehidupan yang lebih baik mesti dilakukan. takkan tiap-tiap thn hidup aku nak statik dengan kehidupan yang sama, tak best la.tapi perubahan tu tak semestinya dibuat secara drastik. biarlah ia dilakukan secara perlahan-lahan agar aku dapat mencapai apa yang diimpikan, bak kata pepatah "biar lambat asal selamat". banyak juga pengalaman yang ku kutip tuk perjalanan hidup ku. banyak juga pengajaran dan panduan yang ku perolehi dalam mendewasakan diri ni walau pun hakikatnya aku blom dewasa pada umur yang sebenar. he3..............
hingga saat aku coretkan catatan ni banyak lagi dugaan yg ku terima. tak sangka plak saat2 tirai 2009 nak dilabuhkan lagi banyak dugaan yang aku terima.fuuhh......ingatkan tak da lagi dugaan, sabar je la.........walaupun didatangi dugaan tu aku harus thinks positive, life must go on......chai'yook...chai'yook.....chai'yook

No comments:

Post a Comment