Thursday, December 10, 2009

"kadang kala kita happy, kadang kala kita sedih"
mungkin betul tindakan kita mungkin juga tindakan kita salah
tak semua tindakan kita boleh diterima orang
baik pada kita belum tentu ia baik pada orang lain.
tiap apa yang kita lakukan ada pro dan kontranya, ada baik dan ada buruknya. perjalanan idup tidak semestinya bergerak pada garisan lurus. adakalanya kita melalui selekoh, adakalanya kita tersalah jalan dan adakalanya kita terlanggar sesuatu. itu smua adalah pengalaman yang perlu kita lalui dalam mencorak kehidupan kita supaya ia lebih baik pada masa akan datang......
kadang kala aku rasa sesuatu itu betol ikut firasat ku, tapi tak sangka plak benda tu buruk pada orang lain. huhhh.....kalau la bleh aku saring sesuatu tu agar smua dapat yang terbaik kan bagus tak la ada yang tercedera/terluka/terasa/terguris/tersentuh/memendam rasa atas apa yang terjadi. mungkin juga tindakan ku agak sinis mengatakan sesuatu/melakukan sesuatu tanpa pikir kondisi org lain. huhhh....smua tu berkemungkinan kan???????so macamnana nak wat ye?niat baik tapi mungkin perlakuan atau penyampian ku tak betol/sesuai/aku yang tak pandai menyampaikan sesuatu menyebabkan ia di salah tafsirkan?nampaknya tahun depan kena la aku mohon tuk p kursus penyampaian yang berkesan agar dapat perbaiki skill skrg.atau mungkin juga aku lebih sesuai jadi pemerhati dari jadi penasihat/pengkritik (zip mulut dari mengatakan sesuatu).
a'aaaa...........mungkin itu yang terbaik untuk aku buat masa ni dan masa-masa akan datang. dari ramai yang tercedera/terluka/terasa/terguris/tersentuh/memendam rasa dengan perbuatan/perkataan/tindakan ku/pandangan ku lebih baik aku diam. tapi berdasarkan sikap ku mungkihkah aku berjaya tuk diamkan mulut ku dalam smua ni??????ntah la........tapi blom coba blom tau.....akan ku usahakan, akan ku cuba ingatkan diriku pasal ni..
......................Chai'yook........................
......................Chai'yook........................
......................Chai'yook........................

2 comments:

  1. ape kes... acik pun kan ke centu gak.... kebanyakan manusia centu pun..

    yez....CHAIIIYOKKKK.........

    ReplyDelete
  2. ntah la chik
    tetiba ja tertulis smua tue
    maybe baru sedar diri kot

    ReplyDelete