Wednesday, November 25, 2009

Balik kg oh balik kg……………..

Esok pagi aku akan bertolak balik kg….huuhhhh….xsabar rasanya nak balik kg. last balik kg time raya aidilfitri ari tu, kira baru lagi la tapi nak wat camna smangat blk kg tu mmg tinggi. Bila time blk kg aku btl2 xcited xsabar rasanya nak jumpa mak, ayah dan adik2. Nak tgk umah, nak tgk kg, mcm2 la yang berkaitan dengan kg pasti aku xcited.

Kat opis suasana dah mula sunyi coz ramai yang dah start cuti. Aku jd g baik kali ni coz lbt cuti. He3………macam tak cayakan?????sebenarnya aku bukan tak mau cuti awal tapi masalahnya aku xleh cuti coz haul 28 hari aku blom cukup lagi. Hari ni last day 28 hari tu so esok start merdeka…..jeles juga aku tengok ramai yang dah mula cuti. Tension pun ada gak. Niat jahat ku smlm nak e.l ja ari ni tapi terbantut bila dpt tau yg time pemangkuan mana leh e.l or cuti. So kena sabar je la menghitung masa……tu la niat jahat sure tuhan tak makbul.

TAPI……..
Bila pikir pasal nak balik kg, pasti ada rasa suka dan dukanya. Rasa sukanya bila time memikirkan syoknya nak balik kg dan bila duka + tension skit2 bla time dah ada kat kg, pasti wujud soalan2 bonus yang bleh wat mood aku sepoi dan pasti merosakkan mood aku sepanjang cuti nanti mcm yang terjadi time raya puasa ari tu. Tu yang aku tak tahan, tekanan tu sure akan ada. Bila ingat semua tu, semangat balik kg aku merudum skit. Bla pikir pasal tu, hati jahat ku berkata “kalo btl mcm tu, tak blk kg pun tak pa” huhhhhh….tension. dan yang paling menakutkan aku kalo jangkaan jiran SV aku semasa raya puasa ari tu berulang kembali. Tapi aku berdoa agar benda tu tak terjadi kali ni. kali ni suara hati ku agak jahat mendoakan agar hamba Allah itu tak wujud / datang berhari raya di rumahku. Ku pohon ampun pada mu ya Allah sbb mendoakan perkara yang tak sepatutnya. Tapi rasanya inilah cara terbaik untuk aku. Aku belum cukup kuat tuk terima ujian ni sekali lagi dan aku tak mau kenangan yg dah aku tanam timbul kembali.

Hu3………..terlebih feeling la pulak. ieieie……………nyampahnya, lupakan-lupakan…….sekarang ni dalam kepala ku aku kena settlekan geja-geja yang ada sebelum cuti. Kalo idak, habis la aku…………………
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA…………
JUMPA LAGI LPS RAYA…………….

No comments:

Post a Comment